03 septembrie 2007

VACANTA IN TURCIA - partea a III-a



ASSOS

Pentru ca nu vazusem pana acum partea de litoral dinspre Geiky spre Assos, unde voiam sa ajungem la prietenii nostri, familia Dedeoglu, am ocolit ruta obisnuita Ezine- Ayvacik- Assos.
Am ajuns la Alexandreia – Troa, oras vechi, construit pe vremea lui Alexandru, din care ramasesera arcadele de intrare in templu, aleile si o parte din zidul de aparare. Ne-am oprit sa admiram peisajul apoi la o ceainarie, de pe malul marii, am ajuns in Gulpinar, la templul lui Apollon Sminteion, renovat de Compania Efes, care-si face o ampla promovare prin acest demers. Urmand linia tarmului marii, am ajuns la Babakale, unde castelul construit chiar pe tarm troneaza in mijlocul oraselului. Fortareata, construita pentru apararea golfului este acum complet renovata, de pe terasele superioare putandu-se comtempla marea pana departe, in larg… De aici n-am putut merge mai departe, a trebuit sa ne intoarcem in Gulpinar ca sa ajungem la Assos. Prima oprire obligatorie, la orasul vechi Behramkale. Acesta e complet schimbat, au aparut pensiuni, terase, cafenele si ceinarii pe toate stradutele. Magazinele de suveniruri sunt la tot pasul, chiar si alaturi de amicul nostru, bijutierul, de la care cumparam de fiecare data bijuterii de argint, a aparut inca un magazin de bijuterii.
De aici pana la amicii nostri am ajuns in cateva minute. Intai la Aisha, apoi la Dede. In prima seara, s-au adunat toate rudele, toate cunostintele lor (cred ca eram la un moment dat 40 persoane) si s-a organizat o petrecere ad-hoc, cu Cagdac pe post de cantaret, laptopul lui Sesghin, care asigura suportul muzical si toti ceilalti- atat spectatori, cat si dansatori. Ceai, baclavale, budinci… muzica si distractie…
Doua zile de plaja apoi la locul nostru de langa stanca din apropiere de casa Aishei, cu o mare linistita, calda si leneveala dulce sub umbrela de soare si…. Inapoi, pe drumul cunoscut, spre Kirklareli, unde am ramas peste noapte. Aici, o bere- doua, la barul deja cunoscut, o inghetata, baclavale, ceai si o plimbare scurta prin orasel.
Am plecat spre tara a doua zi dimineata. Surprinzator, de data asta, la intoarcere, n-am stat deloc in cele doua vami- cea turceasca si cea bulgareasca, intr-un sfert de ora eram deja in Bulgaria.
Fiind vineri, tot drumul a fost aglomerat, asa ca am ajuns in apropiere de Dobrici, doar pe la 14. Ne-am oprit sa-l salutam pe amicul nostru de la plecare: batranelul care ne-a dat sarma cu care am legat sarmele de la esapamentul Ferrari-ului nostru. Acasa am ajuns dupa ora 20.oo. Si, pentru ca unde-i mai bine decat acasa, sa sarbatoresti intoarcerea, am facut-o cu o bere ramasa in lada frigorifica, un EFES DARK, si cu bavclavalele aduse….
Asta a fost vacanta noastra. Frumoasa, relaxanta, pacat ca s-a dus…

Niciun comentariu: